środa, 14 marca 2012

Szybka i prosta joga - Christina Brown

Szybka i prosta joga to poradnik dla tych wszystkich, którzy pragną się zrelaksować, odprężyć, uwolnić od stresów a jednocześnie nabrać energii i nie narzekają przy tym na nadmiar wolnego czasu. W książce znajdziemy proste, 5-minutowe ćwiczenia opracowane przez nauczycielkę jogi, Christinę Brown. Poprawiają one sprawność fizyczną, wzmacniają, rozciągają, uelastyczniają mięśnie i ścięgna, pomagają odzyskać energię i siły witalne w ciągu zaledwie kilku minut. Korygują złe nawyki związane z postawą i są bardzo przydatne zwłaszcza dla osób prowadzących siedzący tryb życia.

Cała książka rozpoczyna się krótkim wstępem w którym możemy znaleźć praktyczne wskazówki przydatne podczas ćwiczeń oraz informacje nawiązujące do tradycji jogi, która wpływa na harmonię i równowagę zarówno naszego ciała, jak i duszy oraz umysłu. Dalszą część książki stanowi 6 rozdziałów, w których znajdują się odpowiednio dobrane i krok po kroku opisane asany wzbogacone o zdjęcia, dzięki którym wykonywanie ćwiczeń jest naprawdę proste. Nawet jeśli nie mięliśmy wcześniej od czynienia z jogą nie musimy się obawiać, ponieważ wszystkie ćwiczenia można wykonywać bez względu na wiek i kondycję fizyczną, dopasowując je przy tym do własnych możliwości i potrzeb.

Warto też zwrócić uwagę na bardzo solidne wydanie tego poradnika. Ma on mały format, dzięki czemu możemy go zabrać ze sobą dosłownie wszędzie. Ćwiczenia wzbogacone ilustracjami są dokładnie i przejrzyście opisane. Najbardziej jednak podoba mi się niezwykle praktyczna okładka, której przednia część może służyć jako zakładka. Dla mnie było to przydatne zwłaszcza na samym początku, kiedy nie znałam jeszcze dokładnie poszczególnych asan i co chwilę musiałam przerywać ćwiczenie, żeby doczytać co dalej. Jedyne, co bym zmieniła, to kolor czcionki, bo zielona dla mnie jest zdecydowanie za jasna.

Myślę, że chyba każdy z nas przynajmniej raz w życiu robił sobie postanowienie żeby zdrowiej się odżywiać, czy zacząć ćwiczyć. Nie wiem jak w Waszym przypadku, ale w moim zawsze kończyło się na tylko i wyłącznie na postanowieniach i na odkładaniu wszystkiego na bliżej nieokreśloną przyszłość. I nie zawsze było to wynikiem braku czasu. Szybką i prostą jogę polecam wszystkim, którzy mięli podobny problem, a także wszystkim leniwcom, których już sama myśl o bieganiu czy wyjściu na siłownię odstrasza. Ćwiczenia pokazane w książce nie zajmują dużo czasu i nie wymagają od nas wielkich poświęcań może właśnie dlatego okażą się dla kogoś interesujące.

Książkę przeczytałam dzięki uprzejmości Wydawnictwa MUZA za co bardzo dziękuję.

Moja ocena: 5/6

9 komentarzy:

  1. Ciekawy przewodnik. Czemu nie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chodzilam kiedys na joge, bylo dosc ciezko - dlatego termin "szybka, latwa joga" brzmi dla mnie zwodniczo ;-)).

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam ten poradnik i też mi się spodobał. Lubię wieczorem ćwiczyć jogę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Byłam jeden jedyny raz na zajęciach z jogi w fitness klubie. Strasznie mnie jednak nudziły i już w tracie się zmyłam. Poradnik, więc też sobie daruję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kiedyś ćwiczyłam jogę sama w domu, ale szybko straciłam zapał. Teraz coraz częściej myślę o poworocie do niej. Książka wydaje się być interesujaca.
    Pozdrawiam serdecznie;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Chętnie przeczytam, może nareszcie odnajdę ćwiczenia które mi się spodobają :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie mam za dużego pojęcia o jodze, więc ta książka z pewnością by mi się przydała :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Swego czasu bardzo interesowałam się jogą, ale już mi przeszło, więc raczej nie sięgnę po tę pozycję. Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Właśnie, ja od paru lat obiecuje sobie i nic mi z tego nie wychodzi. Może więc ta książka jest dobrą alternatywą.

    OdpowiedzUsuń