piątek, 25 lutego 2011

Rozmowa rekrutacyjna. O czym nie wiedzą kandydaci do pracy, czyli sekrety rekrutujących- Angelika Śniegocka


Według mnie jest to propozycja przede wszystkim dla osób, które dopiero zaczynają poszukiwanie pracy i jeszcze nigdy nie były na żadnej rozmowie rekrutacyjnej. Ci, którzy mają już na swoim koncie takie rozmowy, mogą potraktować tę książkę jako świetne podsumowanie wszystkich kwestii związanych właśnie z tym tematem.

Na początek warto zaznaczyć, że autorka- pani Śniegocka, od kilku lat zajmuje się rekrutacją pracowników i przeprowadziła ponad tysiąc wywiadów rekrutacyjnych. Książka stanowi podsumowanie jej doświadczeń wyniesionych z rozmów z kandydatami. To właśnie skłoniło mnie do przeczytania jej od deski do deski, bo w końcu kto może nam doradzić lepiej, jak się zachować podczas rozmowy rekrutacyjnej, niż specjalista z dziedziny HR?

"Kiedy już wiesz, czego pracodawcy najbardziej poszukują, jedyne, co masz zrobić, to im to zaoferować."

Książka składa się z dwóch części. W pierwszej części można znaleźć między innymi 7 sekretów rozmowy rekrutacyjnej, 4 kluczowe pytania rekrutującego oraz poradnik jak się przygotować do rozmowy kwalifikacyjnej. Druga część to opis konkretnych pytań, jakich możemy się spodziewać na rozmowie. Autorka zamieszcza tutaj przykładowe odpowiedzi, co jest szczególnie pomocne, gdy brak nam pomysłu, jaka odpowiedź do danego pytania byłaby najlepsza.

Książka niby jest o "oczywistych oczywistościach", bo każdy przecież wie, że na rozmowie nie powinno się żuć gumy, czy odbierać telefonu. Ja jednak, pomimo, że na kilku rozmowach kwalifikacyjnych już byłam, odnalazłam w tej książce cenne wskazówki i myślę, że jeszcze kiedyś po nią sięgnę, żeby odświeżyć wiadomości, gdy będę szukać pracy :)

Moja ocena: 4,5/6

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz