sobota, 24 marca 2012

Mimo wszystko - Agnieszka Monika Polak

Agnieszka Monika Polak - dzieciństwo i młodość spędziła na Pomorzu. Obecnie mieszka w Lublinie. Pasjonuje się literaturą i muzyką. Mimo wszystko to jej debiutancka powieść, która przypomina o tym, że w życiu nigdy nie należy się poddawać. Jak mówi sama autorka, historia przedstawiona w książce jest prawdziwa.

Monikę i Ewę dzieli odległość prawie siedmiuset kilometrów i znaczna różnica wieku - 16 lat, łączy natomiast dwudziestoletnia przyjaźń. Kobiety przez ostatnie lata utrzymywały ze sobą kontakt głównie telefoniczny, jednak któregoś dnia zrządzenie losu sprawia, że Monika decyduje się na kilkudniowy pobyt u przyjaciółki. Spotkanie okazuje się doskonałą okazją do długich rozmów i nadrobienia wszystkich  zaległości. W taki właśnie sposób poznajemy historię Ewy.

Kobieta od lat zmaga się z powikłaniami po chorobie Heinego-Medina. Chociaż przeszła wiele operacji, wciąż ma problemy z poruszaniem się. Pomimo tego Ewa nie traci optymizmu i wiary w lepsze jutro. Dzielnie zmaga się z kłopotami finansowymi, brakiem wsparcia ze strony rodziny, codziennymi trudnościami. Los ciągle rzuca jej kolejne kłody pod nogi, Ewa jednak nie poddaje się i we wszystkim próbuje znaleźć jakieś dobre strony. Nie narzeka, nie użala się nad sobą, ale stara się każdego dnia czerpać z życia jak najwięcej… mimo wszystko.

Książka napisana jest z humorem, w lekkim stylu. Czyta się ją szybko i z przyjemnością. Miejscami optymizm głównej bohaterki udziela się także czytelnikowi. Jest tu miejsca także na przemyślenia. Postawa Ewy budzi podziw i szacunek, skamłania też do zastanowienia, jak sami zachowalibyśmy się na jej miejscu? Czy potrafilibyśmy czerpać z życia radość i cieszyć się każdym dniem, mimo wszelkich przeciwności. Tak łatwo jest się przecież poddać, załamać, odpuścić… Książka niesie wspaniały przekaz. Otwiera nam oczy, pokazuje, że tak naprawdę mamy wiele, czasem tylko nie potrafimy tego docenić. Jedyne, co przeszkadzało mi podczas czytania to zbyt mała czcionka, przez którą szybko męczył mi się wzrok oraz zbyt duża ilość zdrobnień w teksie, czego bardzo nie lubię. Poza tym debiut Pani Moniki uważam za udany i mam nadzieję, że nie każe długo czekać na kolejną książkę.

Książkę przeczytałam dzięki uprzejmości Wydawnictwa NOVAE RES za co bardzo dziękuję.

Moja ocena: 4/6

15 komentarzy:

  1. Wydawnictwo Novae Res publikuje świetne debiutanckie pozycje! :) Do tej skutecznie mnie zachęciłaś.

    OdpowiedzUsuń
  2. może być ciekawea:D jak gdzies znajde to chętnie przeczytam:D

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię twórczość naszych rodzimych pisarzy a o Agnieszce Polak słyszę po raz pierwszy, więc jestem ogromnie ciekawa jej książki i warsztatu pisarskiego, dlatego chętnie przeczytam tę książkę jak nadarzy się okazja.

    OdpowiedzUsuń
  4. Chętnie zapoznam się z książką :)

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja sobie odpuszczam, kompletnie mnie nie zainteresowała.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Mała czcionka, to coś, co także i mnie niezwykle męczy.
    Mam tę książkę na oku od jakiegoś czasu, dzięki Tobie chyba szybciej do niej zajrzę;)))

    Słonecznego dnia!:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Myślę, że póki co wstrzymam się z tą książką, ale nie wykluczam, że kiedyś z ciekawości po nią sięgnę:)
    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Recenzja zachęcająca, więc czemu nie? ;D

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie jestem zainteresowana niestety.

    OdpowiedzUsuń
  10. A ja z chęcią przeczytam tę książkę. Tematycznie jest mi bliska nawet bardzo w pewnych momentach, więc nie mogę sobie odpuścić. Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo lubię humorystyczne historie, a książki polskich autorów jednak - mimo wszystko ;) - warto znać! Przeczytam jeśli tylko uda mi się ją dopaść :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  13. Czytałam i również mam bardzo pozytywne odczucia ;) U mnie dopiero jutro pojawi się jej recenzja ;D

    OdpowiedzUsuń
  14. Nieczęsto sięgam po tego typu literaturę, ale chyba się skuszę

    OdpowiedzUsuń